A világ leghosszabb és egyik legerősebb mozdonya a Big Boy becenevet kapta. Az Egyesült Államokban gyártották 1941 és 1944 között, és 40 méter hosszú volt!
A Big Boy-t az Union Pacific nevű amerikai vasúttársaság rendelte meg, mert a nehéz hegyi pályákon, például a Wyoming és Utah államokat összekötő Wasatch-hegység vonalain a régi mozdonyok már nem bírták el a hatalmas tehervonatokat.
A „Big Boy” név onnan ered, hogy egy munkás ezt írta krétával a mozdony egyik részére, és ez a név rajta is maradt a sorozaton. A mozdony súlya elérte az 550 tonnát, és 130 km/h-s végsebességre volt képes, ami egy ekkora géptől lenyűgöző teljesítmény. A motorja kb. 6300 lóerős (4700 kW) volt, és akár 3300 tonnás szerelvényeket is elhúzott, ami 100 vagonnyi rakományt jelentett.
A mozdony típusa 4-8-8-4-es volt, ami azt jelenti, hogy a kerekei így oszlottak meg: elöl 4 kormányzókerék, középen kétszer 8 hajtókerék, hátul pedig ismét 4 kerék.
A második világháborúban a Big Boy típus rengeteg katonai felszerelést szállított, ezért a németek figyelmét is felkeltette. Berlinben még hírszerzési jelentések ellenére sem akarták elhinni, hogy az amerikaiak valóban ennyire erős mozdonyokat gyártottak.
Az 1950-es évek végén kivonták őket a forgalomból, helyettük modernebb dízelmozdonyokat állítottak szolgálatba. A 25 darab legyártott Big Boy közül több ma is megtekinthető kiállításokon vagy múzeumokban, szoborként is.